درمان واریس با رادیوفرکانسی

درمان واریس با رادیوفرکانسی، یکی از روش‌های کم‌تهاجمی در درمان رگ‌های واریسی است. در این روش، با استفاده از انرژی امواج رادیوفرکوئنسی و با کمک جریان الکتریکی، دیواره‌های رگ‌ها گرم و سوزانده می‌شوند، که در نهایت منجر به بسته شدن رگ خواهد شد. 

این روش ممکن است به گونه‌ای مورد استفاده قرار گیرد که فقط بهبود ظاهر پوست را هدف قرار دهد؛ اما در اکثر موارد، هدف اصلی استفاده از این روش، کاهش علائم آزار دهنده مانند درد، تورم پا، حساسیت و خارش پوست، التهاب و تغییر رنگ رگ‌ها است. “درمان واریس Rf” از روش جراحی معمول کم‌تهاجم‌تر و ایمن‌تر بوده و میزان زخم ناشی از آن نیز به طور قابل توجهی کمتر است.

فهرست مطالب

درمان واریس با رادیوفرکانسی چگونه انجام می‌شود؟

در روش درمان واریس با رادیوفرکانسی، از امواج رادیویی استفاده می‌شود. در این روش، پزشک داخل مطب و با استفاده از ماده بی‌حسی موضعی، درمان را انجام می‌دهد. به کمک رادیوفرکانس، در داخل وریدهای گرفتار واریس، گرما ایجاد شده که این گرما منجر به تخریب بافت ورید بیمار می‌شود. درجه حرارت گرمای ایجاد شده درون ورید، حدود ۱۲۰ درجه سانتیگراد است؛ بافت ورید مورد درمان به دلیل ماده بی‌حسی، گرما را احساس نمی‌کند.

مزایای درمان واریس رادیوفرکانسی چیست؟

مزیت اصلی روش رادیوفرکانسی در درمان واریس، سرعت بالا در انجام جلسه درمانی است که در یک جلسه کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می‌شود. این روش در مقایسه با روش‌های دیگر حدود ۲۰ درصد زمان کمتری نیاز دارد؛ در ادامه برخی از مزایای این نوع درمان را بیان خواهیم کرد:

  • نیازی به ایجاد زخم جراحی بزرگ نیست. تنها یک برش بسیار ریز در پوست ایجاد می‌شود که نیازی به بخیه زدن ندارد.
  • در مقایسه با روش معمول بستن و بیرون کشیدن رگ، سوزاندن رگ با روش رادیوفرکانسی بسیار موثرتر بوده، عوارض جانبی کمتری دارد و درد آن نیز به طور قابل توجهی کمتر است.
  • بدون عوارض و ایمن انجام می‌شود و جایگزین مناسبی برای جراحی معمولی است.
  • وارد کردن کاتتر به پوست نیاز به برش کوچکی در حد چند میلی‌متر دارد، بنابراین این روش هیچ زخمی برجا نمی‌گذارد.
  • رگ‌های درمان شده با رادیوفرکانسی به طور مؤثری تا 12 ماه بعد از درمان غیر قابل رویت می‌شوند و حتی در تصاویر التراسوند قابل مشاهده نخواهند بود.
  • بیماران بعد از این روش گزارش داده‌اند که علائم آزاردهنده آن‌ها کاهش یافته و قادر به ادامه کار و فعالیت‌های روزانه خود بدون درد و ناراحتی شده‌اند.

به طور کلی کاهش مدت زمان جلسه درمان برای برخی بیماران، مانند بیماران قلبی یا بیماران دچار استرس زیاد، اهمیت ویژه‌ای دارد. به همین دلیل این روش برای این بیماران بسیار موثر خواهد بود.

اکنون به صورت رایگان درخواست دهید

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *