کرم درمان واریس پا

به عنوان یک بیماری عصر مدرن، واریس می‌تواند به دلیل بی‌تحرکی، کار پشت میز، استرس، ایستادن طولانی و شیوه زندگی امروزی، به عنوان عوامل محرک این بیماری مطرح شود. در حال حاضر، درمان‌های متعددی برای این نوع بیماری، در رسانه‌ها به انتشار می‌رسد.
در میان این درمان‌ها، آیا کرم برای درمان واریس وجود دارد که از ایجاد این نوع رگ‌ها جلوگیری کنند؟ معمولاً ما تلاش می‌کنیم بیماری را با استفاده از پماد، کرم و داروهای مناسب درمان کنیم؛ اما باید توجه داشت که این روش‌ها راه حل قطعی نیستند و تنها به طور موقت درد را کاهش می‌دهند. 

درمان‌های موضعی ممکن است برای تسکین موقتی علائم واریس مفید واقع شوند، اما برای درمان جدی و بسته به شدت و محل بیماری، مشاوره و درمان توسط متخصص قلب و عروق کمک خواهد کرد.

فهرست مطالب

پماد درمان واریس چیست؟

برای درمان، پماد مخصوص واریس و کرم‌های خاص باید مستقیماً روی مناطق آسیب‌دیده ماساژ داده شوند. با توجه به قرارگیری رگ‌های واریسی در نزدیکی پوست، استفاده از این پمادها می‌تواند تاثیر بسیار جدی در کاهش تورم رگ‌ها و کبودی پوست و تسکین درد داشته باشد؛ چرا که برخی از پمادها حاوی ترکیباتی مانند ویتامین K و شاه‌ بلوط هستند.

براساس تحقیقات صورت گرفته، شاه‌ بلوط و برخی گیاهان دیگر دارای خواص ضد التهابی هستند که می‌توانند تورم پا که مرتبط با رگ‌های واریسی است را کاهش دهند. یکی از ویژگی‌های مهم پماد درمان واریس، بهبود بافت پوست و ترمیم آسیب‌های آن است تا وضعیت ناخوشایندی که به دلیل این بیماری روی پوست ایجاد می‌شود، بهبود پیدا کند.

تفاوت پماد و کرم در چیست؟

محصولات درمانی در شکل‌های مختلفی مانند پماد و کرم عرضه می‌شوند؛ در ادامه به برخی از تفاوت‌های بین این دو اشاره می‌کنیم.

کرم‌های درمانی به صورت سطحی روی پوست استفاده می‌شوند و برای مشکلات روزمره و خفیف پوستی مناسب هستند. این کرم ها عمدتاً روی سطح پوست اثر می‌گذارند و تاثیر کمتری در لایه‌های زیرین پوست دارند و به سرعت جذب می‌شوند.

از طرفی، بهترین پماد واریس به لایه‌های زیرین پوست نفوذ می‌کنند و از تاثیر قوی‌تری برخوردار هستند. آنها قوام روغنی و غلیظی دارند و پس از استفاده، مقدار زمان بیشتری روی پوست باقی می‌مانند و تا زمانی که با آب شسته نشوند، اثرشان حفظ می‌شود.

برای استفاده از پماد واریس بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید؛ زیرا امکان دارد وضعیت رگ‌های واریسی شما به حدی پیشرفت کرده باشد که با استفاده از پماد بهبود پیدا نکند. 

معرفی بهترین پمادهای واریس

این بخش از مقاله را با یک سوال شروع می‌کنیم؛ بهترین کرم برای واریس پا کدام است؟ در ایران، برخی از کرم‌ها و پمادهای موجود برای درمان واریس خواص خاصی دارند. این محصولات به طور عمومی بر روی علائم موجود در رگ‌ها تمرکز دارند و می‌توانند خواص ضدالتهابی، تسکین‌دهنده درد و بهبود بافت‌های کبود و آسیب‌دیده پوست را شامل شوند.

 در ادامه همراه ما بمانید تا با چند اسم پماد واریس پا که در ایران جزء بهترین‌ها به حساب می‌آیند آشنا شوید:

ونووین (Venovine Cream)

 این پماد برای درمان علائم واریس در پا، از جمله درد، تورم و سنگینی ناشی از نارسایی وریدی طولانی‌مدت موثر است.

کاورمارک (Covermark Cream)

ترکیباتی مانند اسین و عصاره شاه‌بلوط هندی شامل می‌شود که در افزایش جریان خون در مویرگ‌ها، بهبود آنها و رفع التهابات ناشی از رگ‌های واریسی تأثیر دارند.

کرم واریس ونوویتال

کرم واریس ونوویتال (Veinovital)

 بهترین کرم برای درمان واریس، کرم واریس ونوویتال است؛ زیرا مبتنی بر مواد گیاهی بوده و می‌تواند در کاهش درد و تورم ناشی از واریس موثر واقع شود. همچنین، این محصول برای رفع کبودی‌های دردناک نیز مفید است.

 ونوپلنت (Venoplant)

 مواد موثر موجود آن، در محافظت از عروق خونی نقش دارند. این پماد در کاهش احساس سنگینی، ورم و بی‌قراری شبانه در پاها، بهبود جریان خون در پاها و محافظت از قدرت کششی آنها موثر است.

ونوگل (Venogel)

 این کرم با استفاده از عصاره‌های گیاهی، در تقویت دیواره سیاهرگ‌ها نقش مهمی دارد و برای پیشگیری از ابتلا به واریس نیز مفید است.

واریکاست (Varikosette)

 ترکیبات موجود در این کرم می‌توانند در درمان رگ‌های واریس سطحی تاثیر قابل توجهی بگذارد.

 واریس واری استاپ (Varistop)

این کرم ترکیباتی دارد که خواص ضد التهابی و تسکین‌دهنده درد هستند.

واریکوس (Varicos)

برای از بین بردن لخته‌های خون و بهبود گردش خون در رگ‌ها موثر است.

اکنون به صورت رایگان درخواست دهید

نحوه استفاده صحیح از پماد واریس چگونه است؟

جالب است بدانید که برای داشتن تاثیر بیشتر در درمان واریس، بهترین روش این است که به دقت دستور پزشک یا داروساز را رعایت کنید؛ اما معمولاً توصیه می‌شود بهترین کرم واریس پا ونوویتال را هر روز، دو بار و به مدت ۶ تا ۸ هفته بر روی پاها، کشاله ران و سایر نقاط درمانی استفاده کنید. 

نکات مهم استفاده از پماد برای درمان واریس کدامند؟

استفاده از پماد برای درمان و علائم واریس نیاز به رعایت مواردی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  1. قبل از استفاده، موضع مورد نظر را به‌خوبی شستشو داده و تمیز کنید تا به‌طور کامل پماد جذب شود.
  2. اگر از دو نوع پماد استفاده می‌کنید، بین آنها حداقل نیم ساعت فاصله بگذارید تا با هم مخلوط نشوند.
  3. ماساژ ملایمی روی رگ‌ها انجام دهید. توجه کنید که فشار زیاد ممکن است به رگ‌های آسیب‌دیده صدمه برساند.
  4. پمادها و کرم‌ها را روی زخم‌های باز استفاده نکنید، زیرا این می‌تواند موجب عفونت شود؛ آنها فقط بر روی پوست سالم مورد استفاده قرار گیرند.
  5. پس از استفاده، حتماً دست‌ها را بشویید. احتمال دارد که دستان آلوده به پماد، به چشم‌ها برخورد کنند که می‌تواند خطرناک شوند. 

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، نکات بسیار مهمی هستند و قبل از استفاده از هر پمادی، بهتر است راهنمایی پزشک یا متخصص پوست و عروق را دریافت کنید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *